Υποδοχή » Σπουδές » Μεταπτυχιακές σπουδές » ΠΜΣ Σχολική Ψυχολογία

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σχολική Ψυχολογία» 

Σκοπός του ΠΜΣ «Σχολική Ψυχολογία» είναι  η εκπαίδευση και κατάρτιση ειδικών στη Σχολική Ψυχολογία, σύμφωνα με τις σύγχρονες διεθνείς εξελίξεις και πρακτικές στο πλαίσιο του μοντέλου επιστήμονα-επαγγελματία. Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σχολική Ψυχολογία» περιλαμβάνει δύο ειδικεύσεις σπουδών: (α) «Σχολική Ψυχολογία» και (β) «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα» με διακριτούς στόχους ως προς την  κατάρτιση των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών του.

Ειδίκευση «Σχολική Ψυχολογία»: Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση και κατάρτιση ειδικών στη Σχολική Ψυχολογία, σύμφωνα με τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις και πρακτικές στη Σχολική Ψυχολογία και τις σύγχρονες εκπαιδευτικές, ψυχοκοινωνικές και πολυπολιτισμικές ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας στο πλαίσιο του μοντέλου επιστήμονα-επαγγελματία. Η εκπαίδευση των φοιτητών/τριών βασίζεται στον πολυδιάστατο ρόλο του σχολικού ψυχολόγου που αφορά: (α) στην ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση των μαθητών, (β) στη συμβουλευτική και ψυχολογική διαλεκτική συμβουλευτική με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, (γ) στην ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης και στη συνεργασία σχολείου-οικογένειας-κοινότητας, (δ) στη διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα, (ε) στη συνεργασία στο πλαίσιο διεπιστημονικών ομάδων, (στ) στην ενίσχυση των θετικών σχέσεων και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα, και (ζ) στην αναγνώριση και αποδοχή της ετερότητας και στη συνηγορία για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών.

Η ειδίκευση «Σχολική Ψυχολογία» καταρτίζει εξειδικευμένους επαγγελματίες ψυχολόγους, οι οποίοι εν δυνάμει θα στελεχώσουν φορείς ψυχικής υγείας, Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), Σχολικές Μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης, Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ), ιδρύματα παιδικής προστασίας, κέντρα εκπαίδευσης/μονάδες φροντίδας παιδιών και εφήβων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κ.α.

Ειδίκευση «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα»: Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην εκπαίδευση και κατάρτιση στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών με ειδικές γνώσεις και δεξιότητες, οι οποίες βασίζονται στη διασύνδεση θεωρίας, έρευνας και πρακτικών εφαρμογών της Σχολικής Ψυχολογίας και άλλων κλάδων της ψυχολογίας σε σχέση με: (α) τη μάθηση, τη θετική ανάπτυξη και την προσαρμογή όλων των μαθητών/τριών στο σχολείο, (β) τη μάθηση, προσαρμογή και υποστήριξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, (γ) την εφαρμογή ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων πρόληψης, παρέμβασης και διαχείρισης κρίσεων στη σχολική κοινότητα, (δ) τη συνεργασία τους με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας στο πλαίσιο διεπιστημονικών ομάδων, και (ε) την αναγνώριση και αποδοχή της ετερότητας και τη συνηγορία για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών.

Η ειδίκευση «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα» εκπαιδεύει και καταρτίζει στελέχη της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα στελεχώσουν φορείς ψυχικής υγείας, Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), Σχολικές Μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης, Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ),  ιδρύματα παιδικής προστασίας, κέντρα εκπαίδευσης/μονάδες φροντίδας παιδιών και εφήβων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κ.α.

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία" για περισσότερες πληροφορίες.

ΦΕΚ/ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ 

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Αποτελέσματα ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία" ακαδημαϊκού έτους 2024-2025

  • Δείτε την ανακοίνωση με τα αποτελέσματα των εξετάσεων για την εισαγωγή στο ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία" για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025.

Πρόγραμμα συνεντεύξεων ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία", Ειδίκευση "Σχολική Ψυχολογία", για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025

Δείτε την παρακάτω ανακοίνωση για το πρόγραμμα συνεντεύξεων ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία", Ειδίκευση "Σχολική Ψυχολογία":

Πρόγραμμα συνεντεύξεων ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία", Ειδίκευση "Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα", για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025

Δείτε την παρακάτω ανακοίνωση για το πρόγραμμα συνεντεύξεων ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία", Ειδίκευση "Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα":

Ανακοίνωση ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία", υποψήφιοι για συνέντευξη: Ειδίκευση "Σχολική Ψυχολογία", για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025

  • Δείτε την ανακοίνωση για τους υποψήφιους/ες που καλούνται στη διαδικασία της συνέντευξης για την εισαγωγή στο ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία", Ειδίκευση "Σχολική Ψυχολογία", για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025.

Ανακοίνωση ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία", υποψήφιοι για συνέντευξη: Ειδίκευση "Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα", για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025

  • Δείτε την ανακοίνωση για τους υποψήφιους/ες που καλούνται στη διαδικασία της συνέντευξης για την εισαγωγή στο ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία", Ειδίκευση "Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα", για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025.

 Εισαγωγικές εξετάσεις στο ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία" για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025

  • Δείτε την ανακοίνωση σχετικά με τις εισαγωγικές εξετάσεις στο  ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία" για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025.

Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για το ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία" για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025

  • Δείτε την ανακοίνωση σχετικά με την παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για το ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία" για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025.

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων υποψηφίων για το ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία" για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025

Δείτε τα παρακάτω: